자료/자료실

Tie A Yellow Ribbon Round The Ole Oak Tree

헛바람 2014. 4. 17. 14:15

 

♬ Tie A Yellow Ribbon Round The Ole Oak Tree

- Tony Orlando & Dawn  

I'm comin' home, I've done my time
Now I've got to know
what is and isn't mine
If you received my letter telling you
I'd soon be free
Then you'll know just what to do
If you still want me
If you still want me
Oh, Tie a yellow ribbon round the old oak tree
It's been three long years,
do you still want me?
If I don't see a ribbon
round the old oak tree
I'll stay on the bus, forget about us
Put the blame on me
If I don't see a yellow ribbon
'round the old oak tree
Bus driver, please look for me
'Cause I couldn't  bear to see
what I might see
I'm really still in prison and my love,
she holds the key
A simple yellow ribbon's 
what I need to set me free
I wrote and told her please
Oh, Tie a yellow ribbon round the old oak tree
It's been three long years,
do you still want me?
If I don't see a ribbon
round the old oak tree
I'll stay on the bus, forget about us
Put the blame on me
If I don't see a yellow ribbon
'round the old oak tree
Now the whole damn bus is cheering
And I can't believe I see
A hundred yellow ribbons
round the old oak tree
I'm coming home, mm-hmm.
나는 집으로 돌아가고 있어요, 형기를 마쳤죠
이제 나는 알게 되었어요
무엇이 내것이고 무엇이 내것이 아닌지
만일 당신이 내가 곧 풀려날 것이라는 편지를
받았다면
당신은 어떻게 해야 하는지 알 거예요
당신이 여전히 나를 원한다면
당신이 여전히 나를 원한다면
오,늙은 오크나무에 노란 리본을 달아줘요
3년이나 지났는데
당신은 아직 나를 원하나요
만일 내가 늙은 오크나무에서
리본을 보지 못한다면
나는 버스에서 내리지 않을 거예요, 나를 잊어요
다 내 잘못이니까요
만일 내가 늙은 오크나무에서
노란 리본을 보지 못한다면
버스기사님, 내 대신 찾아줘요
나는 내가 보게 될 것을
차마 볼 수 없어요
나는 아직도 감옥에 있는 거예요 그리고 나의 사랑
그녀가 열쇠를 쥐고 있죠
나를 자유롭게 하기 위해 
내가 필요한 것 단지 노란 리본이예요
나는 그녀에게 편지를 써서 부탁을 했지요
오, 늙은 오크나무에 노란 리본을 달아줘요
3년이나 지났는데
당신은 아직 나를 원하나요
만일 내가 옛 오크나무에서
리본을 보지 못한다면
나는 버스에서 내리지 않을 거예요, 나를 잊어요
다 내 잘못이니까요
만일 내가 늙은 오크나무에서
노란 리본을 보지 못한다면...
지금 버스 안은 모두 환호성이예요
그리고 나는 내 눈을 믿을 수 없어요
늙은 오크나무에 수백개의 리본이 
달려 있어요
나는 집으로 돌아가요~~~

'자료 > 자료실' 카테고리의 다른 글

사자성어  (0) 2013.04.09
독도가 우리 땅인 이유  (0) 2012.08.21
반크  (0) 2012.03.30
대통령(노무현)탄핵소추안  (0) 2012.03.30
1000연승(20110103)  (0) 2011.01.04